Marjolijn Peters

Gediplomeerd coach,
Kindercoach,

Therapeut Systemisch Werk,
Begeleider & docent Familie-, Verlangen en Organisatieopstellingen,
Docent Mediërend Leren,
Dynamic Assessment (methode Prof. Dr. David Tzuriel),
Schrijfdansdocent,
Docent bij civas.

 

Visie

Ieder mens is uniek en verdient het om te stralen. Dat dat niet altijd lukt heeft vaak te maken met omstandigheden of patronen die zijn meegenomen uit eerdere ervaringen of de familie.

Ik help je graag om te gaan stralen zoals dat bedoeld is en je verdient.

Mijn achtergrond

Ik heb zeven jaar in het onderwijs (MBO en HBO) gewerkt. De ondersteuning en verdere professionalisering van het functioneren van anderen en van de afdeling heeft daar altijd centraal gestaan. De leukste momenten van de dag vond ik die momenten waarop ik iemand kon helpen om tot een oplossing of een inzicht te komen. Heerlijk vond ik het als er een antwoord kwam en de ander weer verder kon. Dat heeft me geïnspireerd om vanuit mijn eigen praktijk te gaan werken. En ik ben nog steeds blij dat ik deze keuze heb gemaakt.

In januari 2007 heb ik WOWcoaching opgericht. Ik begon als coach voor volwassenen en al snel kwamen er steeds meer interessante opleidingen op mijn pad. Ik heb me verdiept in de familie- en organisatieopstellingen van Bert Hellinger en de verlangenopstellingen van Franz Ruppert. Na de geboorte van onze zoon groeide de wens om meer te weten over Hoogbegaafdheid en Kinder- en Opvoedcoaching. Aansluitend ben ik me gaan verdiepen in het Mediërend Leren. Ik blijf me met veel plezier verder ontwikkelen en ben benieuwd wat er nog gaat komen.

Sinds 2007

In de jaren die ik sinds 2007 met jullie heb mogen werken kwamen er veel vragen voorbij, die zijn samen te vatten in deze thema's: behoefte aan informatie, het veranderen van storende of belemmerende patronen en persoonlijke groei en ontwikkeling. We hebben onder andere met deze vragen gewerkt:

  • Ik heb last van angsten, onverwerkt verdriet of emoties. 
  • Ik heb moeite om bij mijn gevoel te komen.
  • Ik merk dat ik steeds dezelfde fout maak, in dezelfde valkuil stap.
  • Ik kies steeds partners die eigenlijk niet bij mij passen.
  • Ik heb relatieproblemen/ ik kom in relaties steeds dezelfde patronen tegen.
  • Ik heb onverklaarbare symptomen (ik ben al bij de huisarts/ specialist geweest).
  • Ik loop op mijn werk of in mijn (schoon)familie steeds tegen hetzelfde probleem aan.
  • Ik heb moeite met het aangaan van echt contact met een ander.
  • Ik heb vragen over de opvoeding van mijn kind(eren).
  • Ik zie dat mijn kind niet goed in zijn/ haar vel zit. Hoe kan ik helpen? Wat kan ik doen?
  • Ik zou zo graag iets doen aan de eenzaamheid van mijn hoogbegaafde kind. Waar vinden we een leuke vriendschap?

Veel mogelijk op één plek

Je kan bij mij terecht als volwassene, als ouder, als ouder met kind. Dat betekent dat je niet steeds opnieuw jouw verhaal hoeft te vertellen. Doordat we elkaar al kennen kan ik makkelijker met je meegaan in het proces dat je doormaakt. Een nieuwe intake is niet nodig en er wordt vanuit één brede visie gekeken naar het geheel van jullie als individu, als onderdeel van het gezin en als gezin. Er is sprake van korte lijnen en afspraken op korte termijn.

Docent en schrijver van de map Innerlijk Kind therapie.

Bij een landelijke aanbieder van cursussen en opleidingen op het gebied van coaching en persoonlijke ontwikkeling is de map Innerlijk Kind-therapie te koop. Ik heb deze map met veel liefde, inspiratie en motivatie geschreven voor iedereen die graag (meer) contact wil maken met zijn of haar innerlijk kind. En voor degenen die anderen daarbij begeleiden. De praktijkdagen die bij deze cursus worden aangeboden verzorg ik in opdracht van deze aanbieder.

Bijscholing en verdere ontwikkeling

Ik blijf me ontwikkelen in mijn vakgebied, als professional en als mens. Ik besteed veel aandacht aan (bij)scholing, intervisie en zelfreflectie. Met collega's kom ik regelmatig bijeen. Ik heb geleerd en leer nog steeds van persoonlijke- en werkervaringen en de bijbehorende vragen.

Opleiding en training

  • Mastertraining Mediërend Leren, Stibco, 2017
  • Terugkomdagen DA-CATM, Stibco, 2016
  • Vervolgtraining Mediërend Leren, Stibco, 2016
  • Schrijfdans, Ragnhild A. Oussoren, 2016
  • Landelijke Netwerkdag begaafdheidscoördinatoren en talentcoaches, SLO, Ruimte voor talentontwikkeling, 2016
  • Training Dynamic Assessment, Prof. David Tzuriel, 2016
  • Seminar Prof. Dr. Franz Ruppert, Identiteitgerichte Psychotraumatologie, 2015
  • Basiscursus Mediërend Leren, Stibco, 2015
  • Landelijke Netwerkdag begaafdheidscoördinatoren en talentcoaches, SLO, Ruimte voor talentontwikkeling, 2015
  • Seminar Prof. Dr. Franz Ruppert, Vroegkinderlijk trauma - zwangerschap, geboorte en eerste levensjaren, 2014
  • Kindercoaching, HBO, Tea Adema 2014
  • Seminar Ingrid Dijkstra, Familieopstellingen met gezinnen en jonge kinderen, 2014
  • Hoogbegaafdheid realiseren, HBO+, Hogeschool InHolland 2014
  • Seminar Prof. Dr. Franz Ruppert, Lichamelijke ziekten als symptomen van trauma, 2013
  • 'Het Vervolg' aansluitend op 'Masterclass', Interakt 2013
  • Seminar Prof. Dr. Franz Ruppert, Angst en liefde (daders en slachtoffers), 2012
  • 'Masterclass' Opstellingen als traumaverwerkingsmethode, Interakt 2012
  • Seminar Prof. Dr. Franz Ruppert, Symbiose en Autonomie (de schaduwzijde), 2011
  • Breek de Stilte...2, Interakt 2011
  • Breek de Stilte...1, Interakt 2011
  • Master Famillie- en Organisatieopstellingen, HBO, Civas, 2011
  • Therapeut Systemisch Werk, HBO, Civas, Familie- en Organisatieopstellingen, 2010
  • NLP, TA, Lichaamswerk, Phoenix, 2008
  • TeamCoaching, HBO+, Alba Academie 2007
  • Masterclass Coaching met Rudy Vandamme, 2007
  • Coach, HBO+, Alba Academie 2007
  • Management, Economie en Recht, Hogeschool van Amsterdam, 2003
top